PragmaGO nabyła 100% udziałów w spółce Monevia

PragmaGO nabyła 100% udziałów w spółce Monevia

5 lutego br. PragmaGO odkupiła od funduszu 21 Concordia 100% udziałów w spółce Monevia. Podmioty będą teraz mogły zwiększyć skalę swojej działalności i wspólnie rozwijać digital faktoring dedykowany mikro i małym przedsiębiorcom. Monevia nadal będzie działać pod własną marką w jej obecnej ofercie produktowej. 

PragmaGO wykupuje udziały w spółce Monevia

Kupując udziały w spółce Monevia, PragmaGO doprowadziła do konsolidacji na rynku faktoringu. Dwie rozpoznawalne firmy połączą teraz siły i będą działać pod wspólnym zarządzaniem. Spółki mają razem rozwijać digital faktoring dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Kapitał zakładowy w Monevii został nabyty za 11,1 mln zł.

„Dołączenie do Grupy PragmaGO to możliwość dalszego rozwoju w stabilnym środowisku, o podobnej historii, kulturze organizacyjnej i doświadczeniu. Obie Spółki powstały poza Warszawą (Monevia w Bydgoszczy, PragmaGO w Katowicach), w obu utrzymuje się niska rotacja zatrudnienia. Mamy też zbieżne cele, wśród których priorytetem jest dostarczanie szybkiego i wygodnego finansowania online mikro i małym przedsiębiorcom” – Maciej Drowanowski, Prezes Zarządu Monevii

Sprawdź ranking firm faktoringowych. Która jest najlepsza?

PragmaGO, LinkedIn

Monevia: lider finansowania pojedynczych faktur

Monevia to rozpoznawalna marka związana ściśle z rynkiem finansowania pojedynczych faktur sprzedażowych. Firma wspiera małych i mikro przedsiębiorców w zarządzaniu swoimi należnościami, zapewniając dostęp do elastycznego finansowania. Dzięki temu niewielkie organizacje mogą spieniężać swoje faktury właśnie wtedy, kiedy tego potrzebują, bez stałej umowy faktoringowej.

Nowoczesny fintech faktoringowy zapewnia finansowanie online, odpowiadające na potrzeby małych i mikro firm. Jej rozwiązania umożliwiają spieniężanie faktur o stosunkowo niskich wartościach (już od 700 zł/200 euro).

Czym jest mikrofaktoring dla mikroprzedsiębiorców? Sprawdź o co chodzi!

Marka Monevia nie zniknie z rynku

Przyjęta przez spółkę PragmaGO strategia zakłada dalszą działalność firmy Monevia pod tą samą marką. Nadal będzie świadczyć usługi nabywania faktur, zwiększając tym samym obroty PragmaGO.

„Monevia to rozpoznawalna marka, którą będziemy dalej rozwijać. Nie zmieniamy modelu operacyjnego Spółki, który dobrze wpisuje się w naszą strategię. Chcemy, aby Monevia w dalszym ciągu umacniała swoją pozycję na rynku jako dostawca jednego, dopracowanego produktu – szybkiego i spotowego finansowania faktur niewymagalnych. Marka PragmaGO pozostanie silna w zakresie digital faktoringu ze stałą umową, z wysokimi limitami finansowania (nawet do 15 mln PLN). Oba brandy mają zróżnicowaną ze względu na potrzeby grupę odbiorców, co pozwoli na uzyskanie efektu synergii, zarówno w zakresie know-how, jak i kosztów czy ryzyka” – mówi Łukasz Ramczewski, Wiceprezes Zarządu PragmaGO.

PragmaGO konsoliduje rynek faktoringu

PragmaGO nadal wzmacnia swoją pozycję na rynku cyfrowego faktoringu dla małych i średnich przedsiębiorstw. W 2022 roku firma przejęła  część spółki Fandla Faktoring (przeczytaj o tym więcej) co zaowocowało przechwyceniem doświadczonego zespołu sprzedażowego. W 2023 roku PragmaGO osiągnęła rekordowy obrót w wysokości 2 miliardów złotych, co stanowi wzrost o 21% w porównaniu do roku poprzedniego. Z tego 1,6 miliarda złotych generowane było w obszarze faktoringu, co oznacza wzrost o 12%. Integracja z firmą Monevia otwiera nowe perspektywy rozwoju i możliwości penetracji rynku małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *