3 kroki do udanego biznesu dropshippingowego

3 kroki do udanego biznesu dropshippingowego

dropshipping

‍Dropshipping to model biznesowy ecommerce, który polega na sprzedaży produktów bez utrzymywania zapasów. Zamiast tego hurtownicy lub producenci wysyłają produkt bezpośrednio do klientów w momencie złożenia zamówienia przez klienta. Ponieważ biznesy dropshippingowe nie wymagają przechowywania zapasów, ten rodzaj biznesu ecommerce jest łatwy do rozpoczęcia i wymaga minimalnych inwestycji kapitałowych. Dropshipping stał się niezwykle popularny wśród firm ecommerce, ponieważ jest to jeden z najprostszych sposobów dla nowego przedsiębiorcy, aby rozpocząć sprzedaż towarów online. W tym wpisie wyjaśnimy dokładnie, czym jest dropshipping i dlaczego jest tak korzystny dla nowych przedsiębiorców chcących rozpocząć działalność w ecommerce.

 

Co to jest dropshipping?

Aby prowadzić sklep internetowy w modelu dropshippingowy w pierwszej kolejności powinieneś zawrzeć umowę z producentem lub hurtownikiem sprzedawanych przez Ciebie towarów, który wysyłał będzie towar do Twoich klientów po złożeniu przez nich zamówienia na stronie Twojego sklepu. Do Twoich zadań jako „dropshippingowca” należy pozyskanie klientów, którzy będą składać zamówienia w Twoim sklepie. W niektórych przypadkach Twoim obowiązkiem może być również zorganizowanie transportu – kuriera, który odbierze towar od Twojego dostawcy i dostarczy go do klienta. CO istotne – w dropshippingu nie kupujesz towaru płacąc za niego z góry ani nie trzymasz towaru w swoim magazynie – w pewnym sensie działasz po prostu jako pośrednik w transakcji.

 

Dlaczego warto rozpocząć taki biznes?

Nie musisz mieć dużo zaoszczędzonych pieniędzy, aby rozpocząć biznes dropshippingowy. W rzeczywistości możesz zacząć z bardzo małym kapitałem. Nie musisz się martwić o dokonywanie dużych zakupów zapasów z wyprzedzeniem, ani o znalezienie miejsca do przechowywania tych produktów. Biznesy dropshippingowe są popularne, ponieważ nie wymagają wielu inwestycji z góry. Nie musisz mieć dużej ilości zaoszczędzonego kapitału, aby zacząć działać jako dropshipper. Nie musisz także szukać i utrzymywać magazynu na przechowywanie towaru. Nie ma potrzeby martwienia się o zakup dużych ilości zapasów, które mogłyby się nie sprzedać. Wielu przedsiębiorców rozpoczyna działalność w e-commerce od modelu dropshippingowego, ponieważ jest to świetny sposób na zdobycie doświadczenia w sprzedaży przez internet. Jest to mało ryzykowny sposób na rozpoczęcie działalności w świecie ecommerce i istnieje bardzo niewiele zagrożeń związanych z prowadzeniem biznesu dropshippingowego. To świetny sposób, aby zbudować swoją pewność siebie jako przedsiębiorca ecommerce i zobaczyć, jak to jest prowadzić firmę.

 

3 kroki do sukcesu

  • Wybierz produkt – musisz wybrać produkt, który będziesz sprzedawać. Może to być wszystko, od artykułów zdrowotnych i kosmetycznych, przez elektronikę po zabawki. Możesz zacząć od wyszukiwania produktów, które są łatwe do sprzedania, ale upewnij się, że jest duży popyt na Twój produkt.
  • Szukaj dostawców – kiedy już wybierzesz produkt, będziesz musiał znaleźć dostawcę. Możesz to zrobić, szukając na stronie Alibaba.com lub wyszukując w Google hasło „product supplier”, a następnie produkt, który chcesz sprzedać. Możesz również dołączyć do grup na Facebooku, gdzie przedsiębiorcy szukają produktów do kupienia w ilościach hurtowych.
  • Skonfiguruj swój sklep internetowy – możesz użyć Shopify lub innej platformy ecommerce, aby skonfigurować witrynę sklepu internetowego. Możesz również skorzystać z darmowej strony internetowej, takiej jak Etsy, aby sprzedawać swoje przedmioty. Po założeniu sklepu internetowego, możesz rozpocząć reklamowanie swoich produktów.

Zalety dropshippingu

  • Niskie ryzyko – prowadzenie biznesu dropshippingowego jest bardzo mało ryzykownym sposobem na rozpoczęcie działalności w branży ecommerce. Nie musisz się martwić o zatowarowanie i utrzymywanie magazynu. Nie musisz się martwić o produkcję i wysyłkę własnych towarów – po prostu kupujesz przedmioty od dostawcy i zlecasz im wysyłkę bezpośrednio do swoich klientów.
  • Łatwo zacząć – rozpoczęcie biznesu dropshippingowego jest łatwe i nie wymaga duże kapitalu początkowego.
  • Niższe koszty – ponieważ nie ma potrzeby kupowania zapasów z wyprzedzeniem, koszty w tym modelu są niższe niż w przypadku tradycyjnego e-commerce. Należy jednak pamiętać, że marketing i pozyskiwanie klientów do sklepu mogą okazać się kosztowne ze względu na coraz większą konkurencję wśród sklepów online.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *